INTERVIEWS met IMPACT

Medewerkersinterviews als krachtige HR-tool

 

  • serie diepte-interviews met een aantal van uw werknemers door zeer ervaren journalisten

  • presentatie van de resultaten in een rapport of in magazinevorm

  • originele, effectieve en leuke manier om te ervaren wat uw medewerkers beweegt

 

Voor iedere werkgever is het ontzettend waardevol om goed 'in gesprek' te zijn met de medewerkers. U heeft daarvoor uiteenlopende formele en informele tools tot uw beschikking.

 

Een originele, zeer inhoudelijke en impactvolle manier om het gesprek met uw werknemers aan te gaan is het medewerkersinterview. Door middel van een serie goede interviews met een groep werknemers kunt u op een geweldige manier in kaart brengen hoe uw medewerkers hun werk beleven. Hoe gelukkig zijn ze met hun werk? Hoe denken zij over de organisatie en de interne cultuur? Wat zijn hun ambities? Welke concrete suggesties hebben zij voor u als werkgever?

 

Runhaar Media ontwikkelde daarom INTERVIEWS met IMPACT, een unieke nieuwe dienst om uw medewerkerstevredenheid te toetsen door middel van een serie interviews door professionele journalisten.

 

Voordelen van het medewerkersinterview

  • Wij bieden een originele manier om in een compacte setting veel nuttige informatie van uw werknemers te vernemen

  • Zeer ervaren interviewers weten als geen ander de juiste vragen te stellen ten behoeve van een werkelijk relevant verhaal

  • Uw werknemers ervaren uw extra aandacht voor hun mening als positief en zullen de interviews zien als een boeiende oefening in reflectie op hun werk en hun werkomgeving

  • Het project is niet alleen inhoudelijk waardevol, maar ook leuk en interessant voor alle betrokkenen. Onze journalistieke aanpak is levendig, dynamisch en creatief en levert vaak verrassende uitkomsten.

 

Hoe werkt het?

Wij houden eerst een intake met u om uw concrete wensen te bespreken en een passende interviewvorm te bepalen. Het aantal werknemers dat we interviewen bepalen we uiteraard in overleg met u.

Vervolgens gaan onze journalisten in gesprek met uw medewerkers. Onze journalisten zijn allemaal zeer ervaren en hebben vele kilometers interviewervaring voor gerenommeerde media zoals het Financieele Dagblad, de Volkskrant, Vrij Nederland, Management Team en de NOS.

Voor uw werknemers zijn deze interviews een interessante en erg leuke manier om van gedachten te wisselen over hun werk.

De resultaten van alle gesprekken worden uitgewerkt in een rapport. Dit rapport bevat zowel een ‘fulltext’-versie van alle interviews als een cultuurprofiel van uw organisatie. In dit cultuurprofiel vertellen wij u welk beeld alle interviews naar ons idee hebben opgeleverd over uw organisatie, wat uw sterke kanten zijn en waar u zou kunnen verbeteren. Het cultuurprofiel wordt net als de interviews vanuit een journalistieke bril geschreven. Net als bij reguliere journalistieke research dienen de ‘ooggetuigenverslagen’ van uw werknemers als input voor een stevige, positief-kritische analyse.

Er zijn diverse mogelijkheden om de resultaten van de interviews in te zetten voor uw interne communicatie:

  • een mooi ‘glossy’ magazine dat wordt verdeeld onder uw werknemers

  • een compacte film waarin de leukste en origineelste quotes van uw medewerkers zijn opgenomen

 

Mijn achtergrond

Als oprichter van Runhaar Media ben ik al vele jaren actief in de media, als hoofdredacteur, adviseur en journalist. Zelf interviewde ik talloze mensen voor uiteenlopende magazines en boeken en publiceer ik onder meer in het Financieele Dagblad, Management Team en HR Strategie. Ik was hoofdredacteur van HRPraktijk en HRStrategie en werk al tien jaar intensief in het HR-veld. Mede daardoor kan ik mijn journalistieke achtergrond goed matchen met de wensen en behoeften van organisaties en HR-afdelingen.

 

Wilt u kijken of het medewerkersinterview iets is voor uw organisatie? Ik maak graag een afspraak! U kunt me bereiken via 06-24802041 of via een mailtje naar peter@runhaarmedia.nl