Case: HR Praktijk

Ruim een jaar werkte Peter Runhaar als interim hoofdredacteur bij uitgeverij WEKA.

 

WEKA had de ambitie om zich in een soort snelkookpan-setting te ontwikkelen van een degelijk ‘losbladigen'-uitgeefhuis tot een modern multimediaal bedrijf. Onder leiding van de nieuwe, ambitieuze directeur Wout van der Poel ging het er zeer dynamisch aan toe.

 

Naast de zittende mensen werden op diverse posities interimmers aangenomen om de slag te maken. Stap voor stap werden die interimmers weer vervangen door nieuwe, vaste managers.

 

Peter had de taak om samen met uitgevers Gerrit-Jan Logt en Wim Nijmeijer vanaf scratch een sterke, crossmediale titel op het gebied van HRM/personeelsmanagement op te zetten; Peter hield zich onder meer bezig met een nieuw vakmagazine en met het journalistieke deel van de nieuwe webportal. Parallel aan de productontwikkeling moest de redactie zodanig gereorganiseerd worden dat een nieuw team de nieuwe producten op niveau kon onderhouden en doorontwikkelen.

 

We ontwikkelden HRpraktijk Magazine, een sterk en onderscheidend blad. Achter het magazine zat een mooie bladformule met veel synergetische mogelijkheden naar de ‘zware'  nieuwe webportal HRpraktijk.nl.

 

Dankzij een geweldige club, waarin veel expertises goed vertegenwoordigd waren, slaagde Weka erin een succesvol HR-product neer te zetten en zich stevig in het HR-segment te nestelen.